torsdag den 26. december 2013

Livet er en erfaringsrejse.


For mig er Nytårsaften en helt speciel aften og her tænker jeg ikke på fest, ballade og fyrværkeri.

Vi nærmer os slutningen af året 2013. Som for mit vedkommende har været det mest udfordrende år i hele mit liv på alle fronter og jeg har ellers taget min del, men ikke helt alligevel, må jeg konstatere.

Set fra min synsvinkel, har Nytårsaften alle dage været en meget højtidelig aften, hvor jeg ser tilbage på året, der gik, hvad det har indeholdt af udfordringer, oplevelser, sorger, bekymringer, glæder og særlige begivenheder.

Dernæst reflekterer jeg over mine ønsker for det kommende år. 

Hvad vil jeg gerne have i mit liv?

Hvordan når jeg mine mål?

Hvem vil jeg tilbringe min tid med?

Hvordan vil jeg gribe det an?

Hvad og  hvem betyder virkelig noget for mig?

Masser af tanker og spørgsmål presser sig på.

Jeg glæder mig til 2014 og jeg tror på, at det bliver MIT år.

Min overskrift hedder:

Livet er en erfaringsrejse og er meget aktuel for mig i forhold til at vælge dette blog indlæg som det sidste i år.

Udover at livet ER en erfaringsrejse, så er hver udfordring jeg støder på også en erfaring, som bringer mig nærmere mig selv - HVIS jeg altså lytter nøje efter.

For at kunne lytte, skal jeg slippe forestillingen om, at livet er en kamp, SELVOM det nogle gange føles sådan. 

Det eneste der er at gøre er at give slip. 

Lad kampen ligge og undgå at agere drama Queen i mit eget liv, at fornægte mine omstændigheders virkelighed er at kæmpe en kamp, jeg ALDRIG kan vinde alligevel.

DET er for slidsomt, indeholder for meget dårlig energi og bringer ikke noget godt med sig.

Kampen er i virkeligheden ikke nødvendig.

Det betyder ikke, at jeg ikke skal sætte grænser, sige fra og stå ved mig selv.

Det betyder blot, at løsningen IKKE ligger i kampen, men mere i at give slip og huske på, at det jeg fokuserer på vil fylde mit liv, så det ER vigtigt at fokusere på det gode liv - mulighederne frem for forhindringerne og slipper jeg, er jeg fri til at få øje på de nye muligheder i mit liv og dem er der mange af, er jeg sikker på.

Når en dør lukkes, åbner der sig en ny.

Det handler i bund og grund om, hvordan jeg vælger at se på livet.

Jeg kan altid tage et valg om at se mulighederne frem for forhindringerne (indrømmet, jeg glemmer det nogle gange, men så er det godt at omgive sig med mennesker, der har et positivt syn på livet, for DET smitter af på mig).

Så ud med det, der dræner og ind med det. der giver positiv energi.

Vi kommer alle længst med konstruktiv kommunikation og DET kan være en udfordring af de store, når følelserne er i spil og tager over.

Til de af jer, der har fulgt min blog, har jeg bragt mange emner op, som har været aktuelle for mig og som jeg har ønsket at dele.

DET er hele ideen med mine blog indlæg at dele mine tanker med udgangspunkt i mit eget liv.

Dettte sidste indlæg for i år er særlig aktuelt for mig.

Jeg har været på en lang rejse i 2013. OG den er ikke slut.

Jeg er dog overbevist om, at min Nytårsaften bliver så meget anderledes i år, for DET har jeg egenhændigt besluttet mig for.

Jeg har taget et valg og vil springe ind i det nye år med positiv energi og et stort håb om, at alt er, som det skal være lige nu.

Pas på jer selv, pas på hinanden, dyrk kærligheden, for det er det allervigtigste i livet og HUSK at værdsætte den og værne om den.

Den skal passes og plejes som en have. Der skal plantes nyt, luges ud og vandes og alt dette med nænsomhed. 

Jeg har fået mange små "gaver" og opmærksomheder med mig og det er dem jeg vil huske på, når der er rørte vande.

Jeg værdsætter de mennesker, jeg har i mit liv og nye er kommet til og det er også en " gave". 

Så når jeg opsummerer året, der gik har der heldigvis været mange dejlige oplevelser og nye input også.

Med ønsket om et forrygende Nytår til alle jer derude og tak for i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar